Wednesday, October 22, 2014

Ergonoomika

Positiivne
Mina pean positiivseks tarkvara ergonoomikaks suhtlusvõrgustikke, seal eesotsas Skype. Mitte sellepärast, et see on eestlaste tehtud ja tunnen end uhkena nagu õige patrioot, vaid kuna ma tõepoolest hindan kõrgelt, mida see programm tegelikult teha oskab.
Eelmine aasta läks mu õde Inglismaale elama ning ta oli minu elus väga lähedane inimene. Tundus imelik, kuidas ma saan olla nii aasta aega, et suhtlen temaga ainult Facebooki või muu sotsiaalmeedia leheküljel. Kuid Skype ju pakub palju rohkemat, kui lihtsalt kirjavahetusvõimalust. Ta pakub pidada vestlusi pikalt inimestega, kes elavad kasvõi teisel pool maakera ning minusilmis on see vägagi positiivne tarkvaraarendus.
Kuigi jah, pean tõdema, et see pole just kõige kasutajasõbralikum programm. Mina isiklikult kasutan seda ainult veebikaga suhtlemiseks inimestega, kellega ma päriselus kokku ei saa ning ma pole seal palju ringi vaadanud. Olen lugenud küll arvamusi, et see on natuke liiga keeruline ja mõned funktsioonid tekitavad suurt segadust, leian ma siiski, et ta teeb oma põhitöö ära, milleks on suhtlemine interneti teel. Minul pole kõige kiirem internet ja Inglismaal mu õe juues polnud ka, ning kuigi vahetevahel kõne kvaliteet jättis soovida, saime oma paaritunnised jutud siiski räägitud.
Ma olen väga rahul sellega, et Skype on sellise hea võimaluse loonud ning nagu iga programm, seegi areneb edasi ning ma loodan, et kõik need pisivead, mis tal veel on, saavad varsti lahendatud.
Minu isa kolib ka Inglismaale ning tean, et üsna pea hakkan ma jälle Skype igapäevaselt kasutama ning mul on hea meel, et tänu sellele saan ma oma lähedaste nägu näha, kuigi meie vahel on tuhandeid kilomeetreid.

Negatiivne
Negatiivse valimine võttis mul kauem aega, kuna leian, et kõik programmid ja lahendused vajavad harjumist. Näiteks Windows 8, mis paljudele pahameelt valmistab. Minagi olin alguses väga segaduses, kuhu ma täpselt sattunud olen, kuid ajapikku olen sellega nii ära harjunud, et ei leia, et selle uus disain väga vastumeelne oleks.
Kuid ma pean midagi näiteks tooma, siis ma toon Windows süsteemiga telefonid. Nii, nagu iga tavaline eestlane, olen ma vana hea Androidi fänn ja olen päris kindel, et mu vastumeelsus Windows Phonega on sellest tingitud, kuid seal on veel lisaks paar punkti.
Näiteks :
1. Windows Phone ei saa usbiga ühendada muule OP süsteemiga arvutitele, nt Linuxiga. See on väga tüütu. Ise kasutan Linuxit ja telefon on mul Windows siis jääbki suhtlus kahe vahel ära. Mina puutusin kokku sellise Windows telefoniga, et kui telefon oli Windows 8 ja arvutil Windows 7, siis sealgi vahel suhtust ei toimunud. Kahjuks ei tea(kui aus olla, siis pole eriti uurinud ka) kas see ongi nii. Igatahes leian, et see on äärmiselt tüütu.
2. Windows phone on seest väga keeruline. Olen kokku puutunud paljude inimestega, kes alles alustavad nutitelefoni kasutamist. Kas siis noored lapsed või väga vanad inimesed. Ning nende valik ei olnud kunagi Windows Phone ja põhjusega. See on isegi kogenud kasutajale raskesti arusaadav. Võiks ju arvata, et kui oled vana kala Windows 8 arvutis kasutamises, siis telefonis ei paku see mingit raskust, kuid see pole üldsegi nii. Kulmu ajab kortsu isegi neil.
3. Windows Phone Stores pole palju programme, mis on kättesaadav teistele. Eks see probleem on kõigil. Android tahab saada neid programme, mis Apple telefonidel ning Windows Phone tahab saada, mis on teistel. Kuid kuna Windows Phone pole veel nii levinud, sinna tulevad programmid aeglasimini. Valik on poole väiksem. Näiteks kui oli see paarinädalane Flappy Birdsi hullus inimestel, võite ette kujutada kui hea meel oli Windows Phone kasutajatel, kui said teada, et nendeni see õige versioon mängust jõudis alles siis, kui kogu möll oli läbi.
Kindlasti on Windows Phone palju postiivseid külgi, kuid need näited olid paar negatiivset, mis ma panin tähele, kui see telefon oli minuga paar nädalat. Ma arvan, et peamiseks põhjuseks, mis see minus neid negatiivseid emotsioone tekitab on siiski harjumatus. Kui see telefon oleks minuga pikemat aega olnud, usun, et minu jutt oleks hoopis teistsugune.

No comments:

Post a Comment